Ülkemizde 1950 ile 1960 yılları arasında kırsal nüfus oranının azalıp kent nüfusunun aniden artması şehirlere doğru büyük bir göç yaşandığını gösterir. Bu hızlı dönüşümün yarattığı olumsuz durumlara verilebilecek ilk örnek, şehirlerde hızla artan konut ihtiyacı yüzünden gecekondulaşmanın ve çarpık kentleşmenin ortaya çıkmasıdır. Verebileceğim ikinci örnek ise şehirlerdeki nüfusun aniden çok fazla artması nedeniyle yol, su ve elektrik gibi altyapı hizmetleri ile eğitim ve sağlık imkanlarının artan kalabalığa yetersiz gelmeye başlamasıdır.