Kuzey ışıklarının oluşma sebebi, Güneş’ten gelen yüklü taneciklerin Dünya’nın atmosferdeki oksijen ve azot tanecikleri ile çarpışmasıdır. Çarpışan tanecikler ortaya bir enerji çıkarır ve yayılan enerji ile foton belirir. Fotonların oldukça belirgin olması ile Dünya üzerinde adeta bir ışık şovu oluşur. Kuzey ışıklarının farklı renkte oluşmasının sebebi ise gene Güneş ve atmosferdeki parçacıklarla ilgilidir. Güneş’ten gelen bu parçacıklar oksijen molekülleri ile çarpışırsa yeşil ya da kırmızı ışık üretir. Eğer azot molekülleri ile çarpışırsa mavi ve mor ışıklar tonları oluşur.