144 kez görüntülendi
Kimya kategorisinde tarafından

1 cevap

0 beğenilme 0 beğenilmeme
tarafından
tarafından seçilmiş
 
En İyi Cevap

Kuzey ışıklarının oluşma sebebi, Güneş’ten gelen yüklü taneciklerin Dünya’nın atmosferdeki oksijen ve azot tanecikleri ile çarpışmasıdırÇarpışan tanecikler ortaya bir enerji çıkarır ve yayılan enerji ile foton belirirFotonların oldukça belirgin olması ile Dünya üzerinde adeta bir ışık şovu oluşur. Kuzey ışıklarının farklı renkte oluşmasının sebebi ise gene Güneş ve atmosferdeki parçacıklarla ilgilidir. Güneş’ten gelen bu parçacıklar oksijen molekülleri ile çarpışırsa yeşil ya da kırmızı ışık üretir. Eğer azot molekülleri ile çarpışırsa mavi ve mor ışıklar tonları oluşur.

Onlineodev.com'a hoş geldiniz! Okul derslerinizdeki ödevleriniz ve anlamadığınız konular için aradığınız hızlı ve doğru cevapları burada bulabilirsiniz.

Türkiye Geneli Online Deneme Sınavlarına Katılın.

...