Çaya şeker attıktan sonra karıştırılmanın nedeni, şekerin çayda çözünmesini ve çayın tatlanmasını sağlamaktır. Şeker, çayda çözünmez, yani hal değiştirmez. Sadece eriyik bir hale gelerek çayla bir karışım oluşturur. Bu karışım, çayın içinde eşit olarak dağılmaz. Şekerin çoğu, çayın dibinde kalır. Bu yüzden, çayı karıştırarak, şekerin çayın içinde homojen bir şekilde yayılmasını sağlarız. Böylece, çayın her yudumu aynı tatlılıkta olur. Bu da, çay içerken bize keyif verir.