152 kez görüntülendi
Tarih kategorisinde tarafından

1 cevap

0 beğenilme 0 beğenilmeme
tarafından
tarafından seçilmiş
 
En İyi Cevap

IV. Murad’ın vesayet altında bulunmasının sebepleri şunlar olabilir:

  • IV. Murad, tahta çıktığında henüz 11 yaşında bir çocuktu ve devlet yönetiminde tecrübesizdi.
  • IV. Murad’ın saltanatının ilk yıllarında devletin iç ve dış sorunları çok fazlaydı. Abaza Paşa İsyanı, Bağdat’ın geri alınması, İran ve Avusturya ile savaşlar gibi meselelerle uğraşmak gerekiyordu.
  • IV. Murad’ın annesi Kösem Sultan, devlet işlerine karışan ve nüfuzlu bir kadındı. Oğlunun eğitimine ve yetişmesine önem verdi. Sadrazamların ve vezirlerin atamasında etkili oldu.
  • IV. Murad, saltanatının ilk 9 yılı boyunca saraydan dışarı çıkmadı ve devlet işlerini annesi ve sadrazamları aracılığıyla yürüttü. Bu durum, onun vesayet altında olduğu izlenimi yarattı.

Onlineodev.com'a hoş geldiniz! Okul derslerinizdeki ödevleriniz ve anlamadığınız konular için aradığınız hızlı ve doğru cevapları burada bulabilirsiniz.

Türkiye Geneli Online Deneme Sınavlarına Katılın.

...