115 kez görüntülendi
Tarih kategorisinde tarafından

1 cevap

0 beğenilme 0 beğenilmeme
tarafından

Panslavizm, Rusya’nın özellikle Çarlık döneminde uyguladığı, varsayımsal Slav ırkından olanları kendi hakimiyeti altında bir devlet halinde toplama siyasetidirİlk kez 1826 yılında J.Herkel tarafından kullanıldıPanslavizm, Slav halklarının kültürel ve siyasal ortaklıklarını vurgulayan bir harekettirPanslavizm, Osmanlı Devleti ve Avusturya-Macaristan İmparatorluğu’nu parçalamak ve Balkanlar’da Rusya’nın etkisini artırmak için kullanılmıştır. Panslavizm, I. Dünya Savaşı’na kadar devam eden bir politika olmuştur.

Onlineodev.com'a hoş geldiniz! Okul derslerinizdeki ödevleriniz ve anlamadığınız konular için aradığınız hızlı ve doğru cevapları burada bulabilirsiniz.

Türkiye Geneli Online Deneme Sınavlarına Katılın.

...