183 kez görüntülendi
Tarih kategorisinde tarafından

1 cevap

0 beğenilme 0 beğenilmeme
tarafından

Kösedağ Savaşından sonra Anadolu’da İkinci Beylikler Dönemi’nin ortaya çıkmasının sebep ve sonuçları şöyle özetlenebilir:

  • Sebep: Kösedağ Savaşı (1243) Anadolu Selçuklu Devleti’nin Moğollara yenilmesi ve otoritesinin zayıflaması. Moğol baskısı altında kalan Anadolu Selçuklu Devleti’nin uç bölgelerine yerleştirdiği beylikler bağımsızlıklarını ilan etmeye başladılar.
  • Sonuç: Anadolu’da çok sayıda ikinci beylik kuruldu. Bu beylikler arasında Osmanlı Devleti’ni oluşturan Osmanoğulları Beyliği de vardı. Bu beylikler hem Moğollara hem de Bizans’a karşı mücadele ettiler. 

Bu beyliklerden bazıları şunlardır:

  • Sahib Ataoğulları / Afyonkarahisar (1275-1341)
  • Candaroğulları / Kastamonu, Sinop (1292-1461)
  • Aydınoğulları / Birgi (1308-1426)
  • Eretna Beyliği / Kayseri (1335-1381)
  • Eşrefoğulları / Beyşehir (1280-1326)
  • Osmanoğulları / Bilecik, Bursa (1299-1922)
  • Hamidoğulları / Bolu, Eğridir, Antalya (1300-1392)
  • Çobanoğulları-Kastamonu (1211-1309)
  • İnançoğulları / Ladik, Denizli (1277-1368)
  • Karesioğulları / Balıkesir, Çanakkale (1297-1360)
  • Menteşeoğulları / Muğla (1280-1424)
  • Dulkadiroğulları / Elbistan, Maraş (1339-1522)
  • Karamanoğulları / Konya, Karaman (1250-1487)
  • Germiyanoğulları / Kütahya (1300-1429)

Bu beylikler dönemi Anadolu’da Türk kültürünün ve sanatının gelişmesine katkı sağladı. Ayrıca Osmanlı Devleti’nin kuruluşuna zemin hazırladı.

Onlineodev.com'a hoş geldiniz! Okul derslerinizdeki ödevleriniz ve anlamadığınız konular için aradığınız hızlı ve doğru cevapları burada bulabilirsiniz.

Türkiye Geneli Online Deneme Sınavlarına Katılın.

...