89 kez görüntülendi
Sağlık kategorisinde tarafından

1 cevap

0 beğenilme 0 beğenilmeme
tarafından

İstanbul-Ankara otobanında, Ankara yönünde seyrediyordum. Gerede’yi geçince sağda bir kalabalık gördüm. Bir araç takla atmıştı. Yavaşladım ve aracımı sağa çekerek durdum. İhtiyacı olan varsa yardım etmek istiyordum. Kendimi tanıttım. Yerde bir kişi yatıyordu ve en az on kişi öylece durmuş onu seyrediyordu. 112’yi arayıp aramadıklarını sordum. Aramışlardı, ancak henüz ambulans gelmemişti. Hemen, kişinin yaşam bulgularını değerlendirdim. Orada bekleyenlerden biri on dakika öncesine kadar nefes aldığını fakat on dakikadan beri hiçbir hareketinin olmadığını söyledi. Ben temel yaşam desteğine başladım. Kısa süre sonra ambulans geldi. Ekibe yaralıyı devrettim. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

1. İlk yardım uygulayacak olan kişilerin, ilk yardım eğitimi almış olmaları gerekli midir?

  • Cevap: Evet gereklidir.Çünkü ilk yardım kurallarını bilen bir kişi ancak nasıl ve ne şekilde bir müdahalede bulunabileceğine karar verebilir.Aksi takdirde kazazedenin durumu daha da kötüye gidebilir.

2. Kaza sonrasında yaralılara yanlış müdahalede bulunmak hangi sonuçlara neden olabilir?

  • Cevap: Kazazedenin durumunun daha da kötüye gitmesini veya durumun ölümle sonuçlanmasına yol açabilir.Bundan dolayı ilk yardım kurallarını bilmeyen kişiler yaralıya müdahalede bulunmamalıdır.

3. Kalabalık yaralıya müdahele etmeyerek doğru mu yapmıştır? Tartışınız.

  • Cevap: Eğer o kalabalıkta ilk yardım bilgisi bulunan bir kişi yok ise kalabalık doğru olanı yapmıştır.Bu durumlarda ilk yardım bilgisi yok ise yaralıya müdahalede bulunmamak daha yararlıdır.Nedeni ise yaralının durumunun daha da kötüye gitmesi sağlanabilir. Hastanın endişesi var ise giderilmelidir.

Onlineodev.com'a hoş geldiniz! Okul derslerinizdeki ödevleriniz ve anlamadığınız konular için aradığınız hızlı ve doğru cevapları burada bulabilirsiniz.

Türkiye Geneli Online Deneme Sınavlarına Katılın.

...