107 kez görüntülendi
Fen Bilimleri kategorisinde tarafından

1 cevap

0 beğenilme 0 beğenilmeme
tarafından
tarafından seçilmiş
 
En İyi Cevap
Evet, uzayda yer çekimi vardır. Yer çekimi, evrendeki tüm kütlelerin birbirine çekim kuvveti uyguladığı bir doğa kuvvetidir ve bu, uzayda da geçerlidir. Ancak, uzaydaki yer çekimi kuvveti, Dünya'nın yüzeyindeki kadar güçlü değildir.

Uzaydaki yer çekimi, bir cismin Dünya'dan uzaklığına ve o cisme etki eden diğer kütlelerin (örneğin, Ay, Güneş veya diğer gezegenler) konumuna bağlı olarak değişir. Örneğin, Uluslararası Uzay İstasyonu (ISS) Dünya'nın etrafında dönerken, yer çekiminin yaklaşık %90'ı kadar bir kuvvet hisseder. Ancak, ISS sürekli olarak Dünya'ya doğru düşerken aynı zamanda yüksek bir hızla yörüngede döndüğü için, bu düşüş hissedilmez ve astronotlar mikro yer çekimi ortamında bulunurlar.

Bu durum, "serbest düşüş" olarak bilinir. Yani, hem uzay aracı hem de içindeki insanlar aynı hızda düşmekte olduğu için, içindekiler yere doğru bir çekim kuvveti hissetmezler. Bu, yer çekiminin olmadığı anlamına gelmez; aksine, yer çekimi kuvvetinin etkisi altında olduklarının bir göstergesidir. Ancak, bu ortamda yer çekimi kuvvetinin etkisi hissedilmez.

Onlineodev.com'a hoş geldiniz! Okul derslerinizdeki ödevleriniz ve anlamadığınız konular için aradığınız hızlı ve doğru cevapları burada bulabilirsiniz.

Türkiye Geneli Online Deneme Sınavlarına Katılın.

...