Evet, farklı bir gezegende yaşasaydık da yer çekimi olurdu. Yer çekimi, bir gezegenin kütlesine bağlı olarak ortaya çıkar ve gezegenin yüzeyine yakın olan her şeyi bu gezegenin merkezine doğru çeker. Dolayısıyla, kütlesi olan herhangi bir gezegenin yüzeyinde yer çekimi kuvveti bulunur.
Farklı gezegenlerdeki yer çekimi kuvveti, gezegenin kütlesine ve yarıçapına bağlı olarak değişir. Örneğin:
-
Mars: Mars'ın kütlesi Dünya'nın yaklaşık %10'u kadar olduğundan, Mars'taki yer çekimi Dünya'nınkinin yaklaşık %38'idir. Bu, Mars'ta ağırlığın Dünya'dakinden daha düşük olacağı anlamına gelir.
-
Jüpiter: Jüpiter, Güneş Sistemi'ndeki en büyük gezegendir ve çok büyük bir kütleye sahiptir. Jüpiter'deki yer çekimi, Dünya'nın yer çekiminin yaklaşık 2.5 katıdır. Yani, Jüpiter'de ağırlık Dünya'dakinden çok daha fazla olacaktır.
-
Ay: Ay, Dünya'nın doğal uydusu olduğu için bir gezegen değildir, ancak yine de yer çekimi kuvveti vardır. Ay'daki yer çekimi, Dünya'nınkinden yaklaşık altı kat daha zayıftır.
Farklı bir gezegende yer çekiminin farklı olması, orada yaşayacak olan insanların biyolojik, mühendislik ve yaşam tarzı açısından adapte olması gereken farklı koşullar yaratır. Örneğin, daha düşük yer çekimi koşullarında kas ve kemik yoğunluğu azalabilirken, daha yüksek yer çekimi koşulları daha fazla enerji ve kuvvet gerektirebilir.