65 kez görüntülendi
Biyoloji kategorisinde tarafından

1 cevap

0 beğenilme 0 beğenilmeme
tarafından
tarafından seçilmiş
 
En İyi Cevap

Çok hücreli diploid ökaryotlarda, yumurtadan meydana gelen dişi yumurtasının erkek spermiyle döllenmesiyle oluşan yedi günlük genç organizmaya embriyo denilmektedir. Embriyo oluşumunda birinci basamak döllenmedir. Döllenme kısaca dişi üreme hücresi (dişi gamet) ile erkek üreme hücresinin (erkek gametin) birleşmesi olayıdır. Yumurta ve sperm hücrelerinin birleşmesiyle oluşan zigot, çift sarmallı DNA moleküllerini içerir. Bitkiler, hayvanlar ve bazı protistlerde zigot mitozla bölünerek çok hücreli canlıyı oluşturur. Embriyo terimi, bu gelişimin zigotun bölündüğü zamanla, gelişim basamağının başka basamağa geçmesine kadar olan ilk zamanlarını anlatmak için kullanılır.

İnsanlarda, ilk sekiz haftalık gebelik dönemine embriyonal dönem denilir. Embriyonal dönemde 3 germ yaprağından çeşitli organ sistemleri oluşur. Hayvanlarda, zigotun bu gelişim aşamasında morula, blastula ve gastrula evreleri görülür. Bitkilerde ise, bu gelişme safhaları standart değildir, embriyo yeni bitkiler oluşturmak üzere gelişir.

Embriyo transferi ise, laboratuarda döllenen ceninin (embrionun) jinekolojik muayene masasında rahim içine bir kateter yardımı ile aktarılması işlemidir. Embriyo transferi, kısırlık tedavisinde kullanılan bir yöntemdir. Embriyo transferinin yararları arasında üstün yetenekli hayvanlardan daha çok yavru elde etmek, hastalık bulaşmasını önlemek ve ırk ıslahını hızlandırmak sayılabilir.

Onlineodev.com'a hoş geldiniz! Okul derslerinizdeki ödevleriniz ve anlamadığınız konular için aradığınız hızlı ve doğru cevapları burada bulabilirsiniz.

Türkiye Geneli Online Deneme Sınavlarına Katılın.

...