180 kez görüntülendi
Coğrafya kategorisinde tarafından

1 cevap

0 beğenilme 0 beğenilmeme
tarafından
tarafından seçilmiş
 
En İyi Cevap

Haritalarda ölçek kullanılmasının gerekçeleri şunlardır:

  • Dünya yüzeyinin küçültülmesi: Dünya yüzeyi yaklaşık olarak 510 milyon km2 bir alana sahiptir. Bu alanı haritaya aktarmak için bir küçültme oranı belirlemek gerekir. Bu küçültme oranı haritanın ölçeğidir. Ölçek sayesinde, dünya yüzeyinin bütün veya bir kısmının haritada gösterilmesi mümkün olur.
  • Harita detaylarının belirlenmesi: Haritalarda ölçek, haritada gösterilecek ayrıntıların seviyesini belirler. Ölçek küçüldükçe, harita büyür ve daha fazla ayrıntı gösterilir. Ölçek büyüdükçe, harita küçülür ve daha az ayrıntı gösterilir. Örneğin, 1/25.000 ölçekli bir haritada sokaklar, binalar, parklar gibi detaylar görülebilirken, 1/25.000.000 ölçekli bir haritada sadece ülkeler, kıtalar, okyanuslar gibi genel özellikler görülebilir.
  • Harita üzerindeki uzaklıkların hesaplanması: Haritalarda ölçek, harita üzerindeki iki nokta arasındaki uzaklığın gerçekte ne kadar olduğunu hesaplamaya yarar. Ölçek bilinirse, harita üzerindeki uzunluğu cetvel ile ölçerek gerçek uzunluğu bulmak mümkündür. Örneğin, 1/50.000 ölçekli bir haritada iki nokta arası 2 cm ise, gerçekte bu iki nokta arası 2 x 50.000 = 100.000 cm = 1 km’dir.

Onlineodev.com'a hoş geldiniz! Okul derslerinizdeki ödevleriniz ve anlamadığınız konular için aradığınız hızlı ve doğru cevapları burada bulabilirsiniz.

Türkiye Geneli Online Deneme Sınavlarına Katılın.

...