İletişimin olumlu olması, bir konu veya düşünce hakkında karşımızdaki kişiyle anlayışlı, saygılı ve hoşgörülü bir şekilde konuşmak demektir. İletişimin olumlu olması, hem kendimizi hem de karşımızdaki kişiyi daha iyi hissettirir, çatışmaları önler, ilişkileri güçlendirir ve ortak bir nokta bulmamızı sağlar.
İletişimin olumlu olması için bazı örnekler şunlardır:
-
Bir arkadaşınızın sınavda başarısız olduğunu öğrendiğinizde, ona moral vermek için “Sen çok zekisin, bir dahaki sefere daha iyi yaparsın.” demek.
-
Bir iş görüşmesine gittiğinizde, karşınızdaki kişiye gülümseyerek selam vermek ve kendinizi tanıtmak.
-
Bir sorun yaşadığınızda, suçlamak yerine duygularınızı ifade etmek ve çözüm aramak. Örneğin, “Sen yüzünden…” yerine “Ben çok üzüldüm…” demek.
-
Farklı görüşlere sahip olduğunuzda, karşınızdaki kişiyi dinlemek ve anlamaya çalışmak. Örneğin, “Sen ne anlarsın…” yerine “Senin bakış açın nasıl…” demek.