Mondros Ateşkes Antlaşması'ndan sonra yurdumuzun doğu ve güney bölgelerinde olumsuz faaliyetlerde bulunan devlet ve azınlıklar vardı. Doğu Anadolu'da en çok faaliyet gösterenler Ermeni azınlığı idi. Onlar, bu bölgede bağımsız bir Ermeni devleti kurma amacı taşıyorlardı. Güneyde ise Fransızlar ve onlarla iş birliği yapan Ermeniler etkiliydi. Fransızlar, Maraş, Antep ve Urfa gibi yerleri işgal ediyordu. Fransızların bu işgaller sırasında yanlarında getirdikleri Ermeni birlikleriyle halka kötü davrandıkları biliniyor. Bu yüzden hem Fransız devleti hem de onlarla birlikte hareket eden azınlıklar, yurdumuzun güneyinde olumsuz faaliyetler yürüttüler.