Büyük Millet Meclisinin düzenli ordu kurmasının en önemli sebebi, Kuvâ-yı Milliye birliklerinin artık yetersiz kalmasıydı. Kuvâ-yı Milliye, gerilla savaşı için iyiydi ama Yunan ordusu gibi düzenli ve güçlü bir orduya karşı koyamıyordu. Ayrıca, bu düzensiz birlikler arasında komuta birliği de yoktu. Bu yüzden, daha disiplinli ve tek bir merkezden yönetilen bir orduya ihtiyaç duyuldu. Düzenli ordu, hem düşmanla daha etkili savaşmak hem de iç isyanları bastırmak için kuruldu.
Batı Cephesi'nin açılmasının sebebi ise doğrudan Yunan işgaliydi. İtilaf Devletlerinin desteklediği Yunan ordusu, Batı Anadolu'da hızla ilerliyordu. Bu işgali durdurmak için kuvvetli bir orduya ve cepheye ihtiyaç vardı. Meclis, bu cepheyi açarak vatanı düşman işgalinden kurtarmayı ve Batı Anadolu'daki Türk halkını korumayı amaçladı.