Büyük Millet Meclisi'nin Londra Konferansı'na delege göndermesinin birkaç yararı oldu. Birinci olarak, Meclis bu sayede uluslararası alanda resmen tanınmış oldu. Dünyaya kendisini, Türk milletinin tek temsilcisi olarak kabul ettirmeyi başardı. Bu, İstanbul Hükümeti'nin artık tek başına karar veremeyeceğini ve yeni Türk Devleti'nin varlığını gösterdi.
İkinci olarak, konferansta Misak-ı Milli'yi, yani ulusal sınırlarımızı ve bağımsızlık hedeflerimizi tüm dünyaya duyurma fırsatı buldu. Bu sayede Türk milletinin isteklerini ve haklı davasını dünyaya anlatabildi. Konferans bir barış anlaşmasıyla sonuçlanmasa bile, bu durum milli mücadelenin haklılığını gösterdi. Ayrıca, İtilaf Devletleri arasındaki anlaşmazlıkları daha da derinleştirmeyi başardı.