Büyük Millet Meclisi'ndeki bazı gruplar, düzenli ordunun başına Mustafa Kemal Paşa'nın geçmesini istemiş olabilirler çünkü cephede yaşanan başarısızlıklar onları endişelendiriyordu. Düzenli ordunun Batı Cephesi'ndeki ilk savaşlarında yenilgi alması, mecliste bir güven bunalımı oluşturmuştu. Bu durumdan kurtulmak için en güvendikleri ve milli mücadelenin lideri olan Mustafa Kemal'in yönetime geçmesini istediler. O'nun askeri yeteneğine ve liderliğine duyulan güven çok yüksekti. Sakarya Savaşı öncesinde düşmanın Polatlı'ya kadar gelmesi, Ankara'ya yaklaşması ve Meclis'in taşınma tartışmalarının başlaması, bu isteği daha da güçlendirdi. Hatta bu durumu fırsat bilerek, Mustafa Kemal'e tüm yetkileri devrederek sorumluluğu ona yüklemeyi de amaçlamış olabilirler. Bu yüzden, yenilgileri durdurmak ve meclise olan güveni artırmak için Mustafa Kemal'in başkomutan olmasını istediler.