Bir sayının üssünü alırken parantez kullanılıp kullanılmaması işlem önceliği açısından çok büyük bir fark yaratıyor. Matematikte üslü ifadeler hesaplanırken eğer parantez yoksa, üs sadece hemen önündeki sayıya etki ediyor, sayının önündeki eksi işaretine karışmıyor.
Diyelim ki elimizde $x = -3$ gibi negatif bir reel sayı var. Eğer biz bunu parantez kullanmadan $-3^2$ şeklinde yazarsak, buradaki kare alma işlemi sadece 3 sayısı için geçerli oluyor. Yani işlem aslında $-(3 \times 3)$ haline geliyor ve sonuç $-9$ çıkıyor. Burada eksi işareti işlemin en başında sabit duruyor ve kareden etkilenmiyor.
Ancak biz bu negatif sayıyı $(-3)^2$ şeklinde parantez içine alarak yazarsak, o zaman kare alma işlemi hem sayıyı hem de eksi işaretini kapsıyor. Bu durumda $(-3) \times (-3)$ işlemi yapılıyor ve iki eksinin çarpımı artı olduğu için sonuç $+9$ oluyor.
Buradan şunu anlıyoruz ki, eğer $x$ negatif bir sayıysa ve biz $x^n$ şeklinde bir ifade yazıp $n$ sayısını çift seçersek, parantez kullanmadığımız sürece o eksi dışarıda kalıyor. Matematiksel kurallara göre biz bunu kendi kafamızdan parantez içindeymiş gibi kabul edemeyiz. Yazım nasılsa ona göre işlem yapmamız gerekiyor. Eğer parantez yoksa eksi işareti işlemden bağımsız kalıyor ve çift kuvvet bile olsa sonuç negatif çıkmaya devam ediyor.