176 kez görüntülendi
Türkçe kategorisinde tarafından

1 cevap

0 beğenilme 0 beğenilmeme
tarafından
tarafından seçilmiş
 
En İyi Cevap

Bağlaç olan “da” ve “de” ayrı yazılır ve kendisinden önceki kelimenin son ünlüsüne bağlı olarak büyük ünlü uyumuna uyar. Örneğin: “Kızı da geldi, gelini de.” veya "Sen de mi kardeşim?". Ayrıca, ayrı yazılan “da” ve “de” hiçbir zaman “ta” veya “te” biçiminde yazılmaz. “Ya” sözüyle birlikte kullanılan “da” da ayrı yazılır. “Da” veya “de” bağlacını kendisinden önceki kelimeden kesme ile ayırmak yanlıştır. Örneğin: “Ayşe de geldi” (Yanlış: “Ayşe’de geldi”) veya “Kitabın kapağına da dikkat et” (Yanlış: “Kitabın kapağına’da dikkat et”).

Onlineodev.com'a hoş geldiniz! Okul derslerinizdeki ödevleriniz ve anlamadığınız konular için aradığınız hızlı ve doğru cevapları burada bulabilirsiniz.

Türkiye Geneli Online Deneme Sınavlarına Katılın.

...