“Kel ölür, sırma saçlı olur; kör ölür, badem gözlü olur” atasözü, bir kişi öldüğünde kusurları ve eksiklikleri unutulur, olumlu yönleriyle anılır anlamına gelir. Bu atasözü, insanların öldükten sonra genellikle daha iyi ve olumlu bir şekilde anıldığına işaret eder. Ayrıca, önce değersiz bulunan, beğenilmeyen bir kimse, küçük bir şey veya bir fırsat elimizden çıkıp yok olunca birden kıymet kazanır; çok önemli ve iyi gibi görülür. Yani, insanlar bir şeyi kaybettikleri zaman, bu kaybettikleri şey değersiz bile olsa, sonradan onlara çok değerli görünür. Elimizdekinin değerini kaybetmeden önce bilmeliyiz.