“Kimsenin ettiği yanına kalmaz” atasözü, insanların yaptıkları davranışların er ya da geç bir karşılığını bulacağını ifade eder. Bu atasözüne göre, kötülük yapan insanlar, yaptıkları davranışların karşılığını yine kötü bir şekilde alır ve hiçbir davranışın karşılıksız kalmayacağını vurgular. Yani, bir kişi başkalarına zarar verici davranışlarda bulunursa, zamanla bu davranışların olumsuz sonuçlarıyla karşılaşacağına inanılır. Atasözü, toplumun adil ve dürüst davranışları ödüllendirdiğini ve haksızlık yapanların ise cezalandırılacağını anlatır. Aynı zamanda, insanların yapılan hatalardan ders almasının ve tekrar etmemesinin önemini de vurgular. Ancak, her zaman adaletli bir şekilde sonuçlanmayabilir ve bu nedenle her durumda bu atasözünün tam olarak geçerli olmadığını da unutmamak gerekir.